Muziekcommissie

Al vele jaren kent Concordia een muziekcommissie. De muziekcommissie is ongeveer 25 jaar geleden in het leven geroepen om verschillende zaken te bespreken in een kleinere groep. Hierbij kan gedacht worden aan zaken als het repertoire, instrumentarium en concerten.
..
Bij de samenstelling van de muziekcommissie wordt er naar gestreefd om naast alle leeftijdscategorieën ook alle instrumentgroepen vertegenwoordigd te hebben. Op deze manier is de kans het grootst dat alle geluiden binnen de vereniging worden gehoord en worden meegenomen. Tevens maakt ook de dirigent van de fanfare deel uit van deze commissie.
..
Vanaf 2010 is ook de organisatie van de succesvolle edities van PROMS Night Of Wanssum in handen van de muziekcommissie. Hierbij wordt de commissie onderverdeeld in verschillende werkgroepen die aangevuld worden met leden van de fanfare, drumband en majorettes. De muziekcommissie is in alle opzichten een belangrijke schakel tussen de leden van de vereniging en het bestuur.
Sjaak Smits
Esther Bukkems