Fanfare Concordia Wanssum

In het jaar 1876 werd Concordia opgericht als een muziekvereniging met een fanfare orkest.  Sindsdien heeft Concordia al vele concerten, serenades en evenementen op mogen luisteren.

De fanfare zoals deze er vandaag de dag nog is telt zo’n 30 muzikanten. Zij repeteren op vrijdagavond aansluitend aan de drumband in De Zandhoek te Wanssum van 20.10 uur tot 22.10 uur.
Fanfare Concordia speelt verschillende muziekstijlen. Van klassieke tot popmuziek tot straatmarsen. Concordia is dan ook bij vele gelegenheden aanwezig. Denk hierbij aan het inhalen van Sinterklaas, de optocht van Sint Maarten, de Heilige Communie van de kinderen van groep 4 en de verschillende concerten met andere muziekverenigingen.

Daarnaast heeft de fanfare al drie keer met de gehele vereniging geweldige promsconcerten neergezet. Op deze concerten werd enkel popmuziek gespeeld en werd de fanfare aangevuld met gitaren, piano en zang. Meer over de promsconcerten van Concordia is te lezen op het proms-gedeelte van deze website.

De fanfare staat sinds december 2016 onder leiding van Joost van Wichen.

Wilt u meer weten over de fanfare, de muziekopleiding of wil uw vereniging samen met Fanfare Concordia een concert geven? Neem dan contact op met secretaresse Petra Gubbels door te mailen naar: secretariaatconcordia@home.nl

Tot ziens bij onze concerten of bij een andere gelegenheid.